Den Helder
info@heldersebootjesverhuur.nl

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wat is de minimale huurtijd van een boot?
Antwoord: er geldt een minimale huurtijd van 2 uur.

Wat is de minimale leeftijd om een motorboot te huren?
Antwoord: wij verhuren motorboten aan personen vanaf 18 jaar en met een geldig legitimatiebewijs.
De persoon die het huurcontract ondertekend is eindverantwoordelijk en blijft ons contactpersoon.
Iemand anders de boot laten besturen valt dus ook onder verantwoording van de contractant.

Wat moet ik doen bij het naderen van een brug waar kinderen vanaf springen?
Antwoord: uiterst langzaam en voorzichtig naderen. Desnoods even roepen dat je nadert.

Varen met kinderen.
Antwoord: het varen met minderjarige kinderen valt onder de verantwoording van de contractant.
Wij kunnen geen toezicht bieden maar wel het gratis in bruikleen geven van drijfvesten.
Wees extra alert met kinderen! Ook bij kinderen met een zwemdiploma.
Valt iemand overboord … direct de motor in neutraal zetten!

Mag ik door de sluis varen naar de haven?
Antwoord: nee, niet zonder onze schriftelijke toestemming.
De sluis zal onze motorboten weigeren en geen doorgang verschaffen.

Waarom moeten alle fenders tijdens de huurperiode over de rand hangen?
Antwoord: om schade tijdens het varen en bij aan/afmeren zoveel mogelijk te voorkomen.
Wij hopen (en verwachten) dat je netjes en verantwoord zal omgaan met ons materiaal.
Weinig schade voor ons draagt bij aan stabiele verhuurtarieven voor iedereen.

Met hoeveel personen mag ik in een motorboot?
Antwoord: het aantal personen is per type motorboot verschillend en staat erbij vermeld.
Voor recreatievaart geldt een maximum van 12 personen in een daarvoor geschikte boot.

Is de motorboot beschermd tegen diefstal?
Antwoord: ja, onze motorboten zijn beschermd tegen diefstal.
Bij (een vermoeden van) diefstal wordt de Politie gealarmeerd.

Waarom moet ik voortijdig reserveren?
Antwoord: de motorboten worden in de zomer ruim tevoren gereserveerd.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een reservering op het laatste moment komt te vervallen.

Schade… wat nu?
Antwoord: bij een aanvaring met schade of een andere oorzaak waardoor schade is ontstaan dien je
direct contact op te nemen met het telefoonnummer in het huurcontract. Maak voldoende foto’s!

Staat het antwoord op je vraag er niet bij?
Stuur een bericht.